Glass i regnet

Har idag strosat runt i ett regningt gamla stan med kompisen Lovisa. Vi visste bara att vi ville ses, så vad vi gjorde blev inte det viktiga. Mest improvisation liksom...
 
Dagen började för mig med panikhunger och huvudvärk, men så fort jag fick mina nötter (haha, jag är inte rolig när jag blir hungrig^^), så gick dagen mot det bättre. Det var ganska ruggigt väder ute, men ändå ganska mysigt. Med paraplyet (som var väldigt svårt att förstå sig på) uppfällt, lyckades man klara sig utan att bli jätteblött. Dessutom hittade vi några butiker att gå in i, vilket gav oss fina små pauser i regnovädret.
 
Höjdpunkten blev ändå besöket på glassbaren. Vi beställde in en hemmagjord våffla med 5 kulor, chokladsås och strössel (ja, vi delade). Oj, så gott det var. Måste vara rekord för mig^^
 
Mums fillibaba
 
På eftermiddagen drog jag sedan hem till min kompis Freja på "skolavslutningsfest". Synd var att endast jag och en till kunde komma... Men med lite paj (eller mycket, eftersom Freja hade bakat två stycken) i magen, blev vi snabbt flummiga och vi skapade en rolig eftermiddag trots regnet. Vad vi gjorde vet jag inte riktigt, men kul hade vi i alla fall.
 
Vad brukar ni hitta på regninga dagar som denna? Tjingeling!
 


Kommentarer
Nilla

Jösses, vilken glass!!! Vilka smaker var det?
Själv har jag ätit mig mätt på en muffins från muffinsfabrikriken idag... :-)

Svar: Mango, knäck, dumle, rocky road och polka^^
Hanna

2013-06-13 @ 18:13:38
Madeleine Blom - Swedish/Thai girl ♥

fin blogg, gillar din header! :)

2013-06-13 @ 20:33:35
URL: http://missnock.blogg.se
Madeleine Blom - Swedish/Thai girl ♥

- Tack :)

2013-06-13 @ 20:58:12
URL: http://missnock.blogg.se
Roxette Söder

Gud va go glassen ser ut ^^

2013-06-13 @ 22:16:51
Louise

Åh, glassen ser väldigt god ut :)

2013-06-15 @ 10:53:01
URL: http://xlollx.blogg.se
Miami

ser skitgott ut! vad är det? :3

Svar: Glass i stora lass helt enkelt^^Haha, nämen mangosorbet, knäck, dumle, rocky road och polkaglass! :)
Med chokladsås och strössel:D
Hanna

2013-06-15 @ 11:08:33
URL: http://dwarvenlocked.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0