Just idag är jag stark

 
Att höra hur tusentals röster glatt sjunger det för ett lag- det är mäktigt. Att stå på en arena som rymmer 30000- det är mäktigt. Att se hur hela söder färgas grönt och vitt- det är mäktigt. 
 
Börjar ni förstå vad det handlar om? Jo, igår var det nämligen invigning på nya SÖDERSTADION, och jag var där tillsammans med min pappa. Och det är jag glad för! Fick först uppleva en lång marsch med sånger och glädje från medborgarplatsen till arenan. Därefter en allmänt förväntansfull stämmning innan den ännu den ännu mer stämmningsfulla matchen. Och oj så stor arena det var! Det var som att vara utomlands, på en arena som man bara ser på tv. Nu tillhör en sådan Hammarby. Helt sjukt mäktigt!
 
Uteservering på medis
 
Mot nya söderstadion
 
Vi tog över stan
 
Och lämnade fotspår efter oss
 
En liten paus innan det hela började
 
Äntligen framme
 
Håll hårt i biljetten nu
 
Vi lyckades komma in:D
 
Ser ni hur stort det är?
 
Go hammarby!
 
I matchen blev det 0-0, men lika glad för det är jag (precis som blyger sa). Visst hejar jag på bajen, men är inte nån jättestor fotbollsfanatiker så försöker att istället komma ihåg allt annat som var superhäftigt! Måste även säga att ni också borde testa- även om ni inte gillar fotboll. Trots att fotboll inte är min favorit så är jag riktigt nöjd att jag följde med. Det är verkligen en upplevelse att minnas!
 
Kika in här för att själv få se: http://m.youtube.com/watch?v=BFo4xlB6RQY
 


Kommentarer
Nilla

Verkar ju vart riktigt roligt! Och dom ska väl ha även andra evenemang? Om man nu inte gillar fotboll... 😊

Svar: Jo, fast jag tycker att även du bör testa på en fotbollsmatch! :D
Hanna

2013-07-21 @ 12:45:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0