Nere vid dammarna

Tjo på er! Igår var jag en latisfis och orkade inte blogga om dagens äventyr, så det kommer upp nu istället.^^
 
Innan jag börjar skriva detta inlägg så måste ni få veta vad geocaching är. Eftersom jag inte orkar skriva så mycket just nu, och denna videon förklarar exakt vad det hela handlar om, tycker jag att ni bör kika på den på en gång! Se och njut! ;)
 
Geocaching.com
 
Så vad gör man när man vill träffas snabbt, hitta på något roligt och solen skiner ute. Jo, just precis. Geocaching. Jag och Freja tog oss därför till närmsta skatt med hjälp av våra smarta hjärnor och finfina mobiler. Det ledde oss till en liten damm (okej, jag har varit där tusen gånger förut, så jag borde inte låta så förvånad, men det faktiskt fint där): där vi skuttade runt ett bra tag (det tog nämligen ett tag att hitta den lilla lådan). Under tiden hann vi se en snok, blöta ner skorna, och ta lite fina bilder så jag týcker att det hela blev ett väldigt trevligt litet äventyr^^
 
"Oj, kolla en snok" säger Freja och kollar nyfiket ner i vattnet
 
Jag antar att vad jag någonstans försöker säga är att geocaching är en väldigt bra sak att underhålla sig med på sommaren. Man hittar massa fina nya platser och känner sig dessutom som en pirat på skattjakt. Plus att det gör att jag faktiskt kommer upp ur den sköna soffan och gör något kul med mina fina vänner då och då! ^^


Kommentarer
Frejsan

Snork? O.o

Svar: Haha, omg, snoken ska det ju vara! XDPuss på dig! <3
Hanna

2013-07-17 @ 23:43:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0