Legoland

Se där- nu har man slutligen varit där också. Igår var det heldag på Legoland som gällde, och det var verkligen fullt ös hela tiden. Kolla in lego städer, äta sötsaker och klämma in så många åkturer som möjligt under de timmar vi var där. Kul var det, men vid hemkomsten var jag helt slut!
 
Nu kör vi!
 
Åka piratskepp
 
Välförtjänt fikapaus
 
Det var ingen attraktion som var särskilt läskig, men häftiga var de allihopa. Favoriterna var River rush- en flodbana med hiss och backe med massa plask, och Polar x-plorer- en skön berg o dalbana med frittfall i mitten. Jag gillade även hur de hade byggt upp olika delar runt om i parken- nordpolen och vilda västern var bara några av de världar som kunde utforskas. 
 
Polar X- plorer (från Legolands hemsida)
 
Sen måste jag även hylla minilandet. Helt sjukt coolt! De hade byggt upp massor av byggnader och städer helt av lego. Man kunde se frihetsgudinnan, köpenhamn och massor av fordon som rörde sig på vägarna. Tänk hur mycket legobitar som måste ha gått åt?!?
 
Fatta? Detta är gjort av Lego!
 
Min förkylning har dock tagit sig ner till halsen, vilket har givit mig en hes och knasig röst. Dagen idag blir därför en vilodag- vilket faktiskt känns ganska skönt trots allt... Kram på er!


Kommentarer
Nilla

Va roligt ni verkar ha! Men du får krya på dig, är ju inte kul å va förkyld på semestern... Kram!!

2013-07-26 @ 13:49:36
Felicia

åh vad roligt att du var där! Jag var där förra sommaren med min familj.

Älskar din header också, supergullig!

Hoppas du har en fin dag, kram!

Svar: Tack detsamma! :D
Hanna

2013-07-26 @ 17:50:52
URL: http://feliciakaiser.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0