En gammal mannick

Igår, när jag började med packningen inför Danmark (ja, jag ska åka iväg igen) hittade jag mitt gamla DS i min bokhylla. Eller ja, gammalt och gammalt vet jag inte, men för mig känns det så. Flera år sedan det sist användes!
 
När jag var yngre, då var det en stor favoritpryl för mig. Så fort jag var uttråkad var det vad som gällde- och det kunde vara allt från att bygga ett zoo, måla eller rädda prinessan som sysselsatte mig. Nya spel stod alltid på önskelistan, och så fort vi skulle iväg stod DS högst upp på packlistan.^^
 
Blått och fint
 
Jag kommer starkt ihåg favoritspelet nintendogs, med alla söta hundar man skulle sköta om. Man kunde ropa på dem, klappa dem, lära dem konster- ja allt möjligt. Jag minns även att jag och en kompis träffades flera dagar efter skolan bara för att syssla just med våra hundar. Vi kunde sitta i timmar och leta efter olika tips och trix på datorn till spelet, och våra hundar var ofta ett samtalämne på rasterna. XD
 
Självklart var jag tvungen att testa igen- men blev som trott inte lika sysselsatt. Söta är dem i alla fall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0