Draktränaren

Redan vid klockan tio igår börjde jag gäspa, men eftersom det är sommarlov, var läggdags inte tänkbart^^
Det perfekta alternativet blev därför film i sängen. På så sätt kan man vila och ha roligt på samma gång. Orkade dock inte se mer än en halvtimme igår, så avslutade bion idag på morgonen.
Filmen jag valde att se var draktränaren. Jag vet, animerat igen, men jag är svag för de filmerna...
 
Draktränaren (how to train your dragon):
 
 
Filmen handlar om pojken Hicke, som vill bli en viking precis som alla andra i byn. För att lyckas krävs det dock  att döda en drake, och det är inte det enklaste. Det ända den är ute efter är nämligen just att döda...
En dag lyckas Hicke ändå skjuta ner en drake; den så kallade nattfasan. Nattfasan förlorar en vinge och kan inte fly, vilket gör den till det perfekta offret för Hickes status. Dock finns det ett motstånd som gör att han inte kan döda den. Något som kallas medlidande...
Istället byggs en stark vänskap upp. Rykten som länge spridits bryts ner, och Hicke förstår att drakar är mer än vad man trott. Problemet är bara det att de andra vägra lyssna på honom, och överlevande drakar blir allt färre...
 
Hela filmen blir ett äventyr om hur Hicke försöker få de två delarna av honom att samarbeta, trots att de föralltid varit fiender. Jag gillar handlingen, och det charmiga sättet de framför sitt budskap på; att det finns något gott inom alla. Kanske inte den bästa filmen jag någonsin sett, men defenitivt sevärd^^
 
Hicke visar att drakar kan vara vänliga
 
Hicke, Astrid och tandlös i ett träd
 
Har ni sett filmen? Vad tycke ni? Tjingeling!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0