Turist i Stockholm- del 1

Hej och hå! Nu är vi hemma igen, vilket är riktigt skönt, i alla för mina trötta fötter. Superbra har vi haft det, men tyvärr har bloggen varit lite tråkig de senaste dagarna. Lyckades nämligen inte uppdatera på vårt vandrarhem, så istället så kommer alla inlägg upp nu istället. Kramisar!
 
Med kartan utvikt över bordet (jag insisterade på att skaffa en sån då man känner sig mer som en turist då) sitter jag nu och markerar ut alla knasiga saker man kan tänkas hitta på här i Stockholm. Shopping, restauranger och museer m.m. Idag är det nämligen Stockholm som gäller, och vi har redan lyckats hitta en hel del roliga saker att hitta på. ^^
 
Först och främst lyckades vi ta oss fram till en rolig butik som jag hittat via nätet. Och ja, det var tur att jag hade sökt efter den- för annars skulle vi aldrig ha sett den. Ingången var som vilken dörr som helst och skylten var inte mycket större än en telefon.
 
Mamma på väg ner för den smala trappan
 
Insidan var däremot större! Efter att ha klättrat ner för den läskigt smala trappan öppnades en stor affär fylld med roliga kläder och kansiga prylar i 50talsstil. Kändes nästan som att åka tillbaka i tiden (okej, jag har inte levt på 50- talet, men Grease har man ju sett)!
 
I den lite annorlunda affären Sivletto
 
Fina kläder var det också. Om det inte hade varit för det dyra priset hade förmodligen en färgglad prickig klänning legat i min väska just nu. 
 
Färgglatt med prickar på= helt underbart
 
Vilapaus
 
Vi var även inne i Gamla stan en snabbis. Där lyckades vi hitta en jättemysig polkagris affär med massvis av godis. Plus det fick man även se hur man tillverkade polkagrisar och smaka en massa gott- vilket ledde till att vi var tvunga att köpa nått med oss hem. ^^
 
En riktigt söt butik
 
Sveriges smalaste gränd
 
Nu är vi på vårt vandrarhem, men ska snart i väg för en kvällsrunda på stan. Vart vi hamnar, det vet jag inte, men nånstans blir det ju i alla fall! Tjingeling! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0