OS- medaljör

En dag fick vi även kändisbesök på campen. Håkan Dahlby, skytte och deltagare i årets lets dance kom nämligen dit och berättade lite om sitt liv. Det var ganska intressant, då jag knappast visste nånting om honom (ändå ett pluspoäng till mig, om man jämnför med dem som inte ens visste vem han var). 
 
Det roliga var att han tog med sig sin OS- medalj från tävlingen i London förra året, och han lät alla som ville prova den. (Jag fattar inte att han vågade. Över hundra ungdomar liksom, tänk om någon tappar den :O). Och ja, självklart så provade jag den. 
 
Oj, så cool jag kände mig. Jag menar, det är nog det närmsta jag någonsin kan komma en OS- vinst, och dessutom är det inte många människor i världen som bärt en sådan. Dessutom kan man ju nästan låtsas att jag faktiskt vunnit den när man ser bilden. ;)
 
Jag med Håkans medalj om halsen
 
Glöm inte bort att delta i tävlingen som kom ut i veckan. En kommentar är allt som krävs för din chans att vinna! Ha det gott, igelkott (underbar mening jag snott från mina underbara kompis).
 


Kommentarer
Frejsan

Oh! ! Vad coolt :Ovar medaljen tung? ( alltid undrat) är avis
- Ha det gott igelkott ;) <<3

Svar: Den vägde ett kilo (och det visste jag inte för att jag har magiska kunskaper och kan räkna ut det endast genom att bära den, utan mer för att han berättade det...^^)Ha det gott, igelkott! :D
Hanna

2013-07-15 @ 18:52:18
morfar

Du får väl skaffa dig en idrott som kan ge en medalj. När jag var barn var skytte min sport, men smällarna gjorde att jag inte hör bra idag. Det finaste pris jag fick var nya gevär.

Svar: Bara att vänta och hoppas att dans blir en OS- gren antar jag;)
Hanna

2013-07-16 @ 12:12:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0