En lite färggladare post

Ja, för nu och några dagar framåt. Beställde nämligen hem nya promarkers igår (15 stycken), och kan knappt vänta tills de kommer fram. Just nu äger jag nämligen bara grundpaketet + hudtonspaketet, vilket gör det ganska svårt att få till teckningarna som jag vill ha dem.
Tekniken är nämligen att använda två nyanser av samma färg och sedan blanda ihop dem med hjälp av blenderpen. På så sätt är det väldigt enkelt att skapa skuggor och en jämn ton i teckningarna. Problemet är att jag har väldigt få nyanser, och därför inte kommer så långt.
Ojoj, gud vad jag babblar på. Men nån gång i framtiden ska jag skriva mer om promarkers, och försöka visa hur man använder dem.
 
Promarkers Styckvis 22kr Artistbutiken.se
 
Några av färgerna jag beställde hem var dessa:
 
Buttercup
Gold
Carmine
PalePink
Coolagua
Coolgrey 2
Meadowgreen
Peargreen
Marschgreen
Orchid
 
Jag har verkligen saknat nyansen "buttercup". Att teckna blont hår med gul promarkerpenna är så oerrhört svårt (bevis kan ni hitta här: http://sweetstrawberries.blogg.se/2013/june/vad-som-fanns-dari.html#comment, så det ska bli kul att få en ärlig chans till att måla andra hårfärger än brun. 
 
Även coolagua ska bli kul att teckna med. Har många gånga velat teckna snö, is, ja faktiskt en mystisk isprinsessa, men har inte haft rätt nyanser av blå.
 
Åhh, hoppas de kommer snart. De stod att dem skulle levereras inom 1-3 arbetsdagar, men det brukar ju inte alltid vara så... 
 
Tjingeling!
 
 
 


Kommentarer
Nea

Älskar Promarkers!

2013-06-22 @ 22:25:47
URL: http://neainthahouse.blogg.se
Amanda

Va roligt :D

2013-06-23 @ 04:12:57
URL: http://amandisss.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0