På väg...

...till Göteborg! Jo, vi ska till Danmark sen, men först ett litet stopp på vägen. Lyxhotell, tydligen! ^^
Idag är det däremot en dag fylld av bilande- vilket kan vara ganska tråkigt. Ja, iallafall för de mindre barnen i bilen ("när är vi framme?"). Själv tycker jag att det är ganska mysigt. 
 
Inte helt fel
 
Detta är vad jag brukar syssla med i bilsätet:
  • Lyssna på musik. Ett måste. Att ha något sjunga med till, (eller i mitt fall göra egna danser till), gör resan lite gladare.
  • Äta godsaker. Ja, det är väl onödigt egentligen, men åh så gott!
  • Läsa, läsa, läsa. Vad ska jag säga? Med en bra bok eller tidning kan tiden plötsligt gå väldigt fort- det blir ju så om man glömmer bort omvärlden. ;)
  • Pyssla. Själv älskar jag att pyssla med alla möjliga saker- särskilt att teckna. Med ett projekt kan det till och med bli att restiden inte räcker till!
  • Leka. Det är faktiskt kul. En enkel ordlek, eller ett annat landskapsbingo kan enkel hålla både mig och min lillasyster (5år) sysselsatta.
  • Eller bara åka. Se landskapen. Det är ganska fint, faktiskt!
Vad är era tips? Har ni några prylar som måste hänga med på lång resa?
 
PS. Se till att delta i tävlingen nu! En kommentar är allt som krävs för att få chansen att vinna. Dessutom blir jag glad :D .DS
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0