Maraton i animerat stuk

Ikväll har film stått på schemat. I fyra timmar har jag suttit ihopkrupen i soffan och sett på animerad film; en personlig favorit. Ganska barnsliga, vissa, men de flesta helt underbart charmiga. Jag menar, när får man i andra filmer se gula figurer banka på varandra? Dessutom måste man ju passa på nu när mamma låter mig se det^^
Så, kvällens filmer blev dumma mig (som ni kanske listat ut) och Röjar Ralf. Båda bättre än jag väntat mig!
 
Dumma mej (despicaple me):
 
 
Filmen handlar om Gru som vill nå sitt livs mål; att stjäla månen och bli världens mest fruktade tjuv. Men det är en lång väg dit, och under sin resa hinner han möta nya människor som vänder upp och ner på hans värld. Frågan blir vad det verkligen är som räknas?
 
Filmen liknar inte något annat jag sett. Den är väldigt gripande, samtidigt som det ständigt dyker upp skratttillfällen. Med en blandning av härliga karaktärer och en underbar historia blir filmen snabbt en höjdare. 
 
Agnes
 
Vector
 
Gru och ett litet barn
 
Tillsammans
 
Måste även passa på att bjuda på en liten video från de söta små gula figurerna. De är helt underbara. Är verkligen svag för söta figurer så blir alldeles glad när jag får se dem. 
 
 
 
Men inte nog med det, utan ytterligare en film stod på schemat.
 
Röjar Ralf (wreck-it ralf):
 
 
Denna film handlar om Ralf, som är trött på att spela den onda killen. För att bevisa för sina kollegor att även han kan vara god, ger han sig ut i spelvärlden för att vinna en medalj. Men det är inte så enkelt som han trott, och mycket saker hinner förändras under hans resa.
 
Denna film utspelar sig på en spelhall, där man färdas mellan olika spelautomater. Med den roliga miljön och de välkända karaktärerna känner man sig snabbt hemma. Och trots att filmen är väldigt roligt och barnslig, hittar jag mig själv med tårar i stort sett hela vägen genom filmen. 
 
Vanilja von Sockertopp
 
Hemlösa figurer utan spel
 
Möte för de som spelar onda figurer
 
 
Stort tack till alla fina kommentarer som ramlar in från er läsare. Ni gör det väldigt mycket lättare att vara sjuk! Godnatt på er, måste verkligen sova nu!


Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB

Jag har den men har aldrig sett den än... måste komma mig för tror jag ^^

2013-06-06 @ 09:10:19
URL: http://lorissalovebomb.se
Lollee

Dumma mej är grym :)

2013-06-08 @ 15:52:44
URL: http://www.mysimpleliife.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0