Glassfabrik i frysen

Imorgon är det midsommar, ocd det är en hel del saker som ska göras. Dagens första uppdraget blev att göra glass. Med hjälp av saft och lite kyla är det lätt som en plätt, och nu står därför 24 blivande isglassar i frysen. Mums!
 
Här ska det göras glass (glassboxar från Ikea)
 
Brr...
 
Smakerna jag använde mig av var mina egna favoriter; hallon/rabarber och mango/apelsin. När jag har ansvaret över glassen, då är det jag som bestämmer^^
 
Sommarfavoriter
 
En sak att tänka på när man gör egen isglass är att göra saften starkare än i vanliga fall. Eftersom man ofta suger på en isglass, händer det annars att smaken sugs upp på en gång, och endast is finns kvar. Vilket inte är så jätte gott... ^^ Tjingeling!
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Låter gott! Måste prova! :)

2013-06-20 @ 19:43:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0