After Earth

Idag var jag även och såg på bio med mina kompisar. Det blev en scienceficton/ actionfilm (det trodde ni inte va?), kallad After Earth (ni har säkert hört talas om den) och till med jag tyckte att den var ganska bra^^
 
After Earth
 
Filmen utspelar sig långt in i framtiden där alla människor tvingast evakuera från jorden, då människorna förstört den helt och hållet. I åratal har de varit bosatta på planetn Nova Prime, och så var tanken att det skulle fortsätta. Men en dag tvingas fadern och sonen Kitai (spelade av Will och Jaden Smith), kraschlanda på jorden. För att överleva måste de, trots deras svaga relation samarbeta för att ta sig fram över jordens svåra terräng. 
 
Att se en så vacker plats som jorden, helt förstörd pågrund av oss, lämnar defenetivt avtryck. Hur kan vi fortsätta behandla den som vi gör? Snart kommer, precis som i filmen, många djur vara utrotade, temperaturen ständigt stiga upp och ner, och luften vara rent farlig att andas in. Vi måste se vad vi har och att vi måste behålla det, för jorden är trots allt ett slags paradis.
Filmen var även spännande och helt fantastisk gjord. Dock var filmen ganska förutsägbar, och ska jag säga det själv, så lämnade Walle ett större avtryck i mitt hjärta.
 
Ganska liknande story
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0