Vetenskapskvinna för en dag

God kväll kära bloggläsare! Jag vet, det låter tråkigt och formellt, men jag har betsämt mig för att börja skriva så. Jag menar, godnatt och godmorgon säger man hela tiden, medan de andra blir helt bortglömda. Hallå, själva dagarna ska väl också vara goda?
 
Jag sitter i alla fall i bilen nu (tack fina mobilbloggsfunktion), på väg hem från tom tits (ett stort museeum med hundratals experiment). Även fast  jag har varit där 100 gånger tidigare (okej, kanske 7), så var det jättekul. Särskilt det att jag fick visa Isa allting. Som att visa en liten del av min barndom typ.^^
 
Det finns mycket att göra:
 
Stå i ett grönt ankrum
 
Eller mitt i en fontän
 
Man kan även åka kana
 
Eller blåsa iväg
 
Som vanligt fanns där även en tillfällig utställning och temat denna gång var koppling mellan musik och käslor. Med hjälp av en liten läsplatta och hörlurar kunde man gå runt i utställningen och se på lektioner (på film), lyssna på musik och rent av experimentera med kopplingen mellan känslor och musik. Ja, man fick till och med skapa en egen låt! ^^
 
 
Min låt blev inte bra, men jag skyller på att gitarren inte lät som jag ville att den skulle låta, man inte fick  höra rytm och melodi samtidigt, och att jag fick för kort tid. Haha, kul var det i alla fall! ^^
 
Läs mer här: http://www.tomtit.se/
 
Puss och kram, skumbanan!
 


Kommentarer
Anonym

Alltid roligt på Tom Tits!! :)

2013-07-01 @ 19:18:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0