Turist i Stockholm- del 2

Här kommer den finfina fortsättningen. Dag 2:
 
Efter att ha sovit till elva (oj så trött man var) bestämde vi oss för att ta första båt ut till djurgården. Visst, man har varit där förut, men aldrig utanför de två nöjesparkerna Skansen och Grönalund. Idag var planen annorlunda. Vi skulle upptäcka den delen av djurgården vi inte hade sett förut. ^^
 
Första stoppet var Abba The Museum (okej först lunch men oviktigt att nämna. Haha, duktigt av mig att nämna det ändå...). Med lite fakta, musik och knasiga "testa själv" prylar blev det en ganska bra vistelse. Museét lyckades faktiskt uppfylla vad de lovade. "Walk in. Dance out." 
 
I souvenirshoppen
 
Become the fifht member of Abba
 
Trots att vi tidigare sagt att vi skulle gå runt på ön, ändrade vi oss snabbt. Jag hade nämligen hittat en mysig uteservering med massvis av soffor, och eftersom vi redan hade gått runt på museét en timme eller två, kändes det som det bättre alternativet.
 
Uteserveringen Josefina
 
God fruktdrink
 
Dagen avslutades även med god middag och promenader (haha, jag var helt slut när vi kom hem^^). Orkar inte skriva så mycket, men här kommer lite bilder:
 
Direkt från grillen
Och ytterligare en vilopaus i solen
 
Nä, nu har jag varit aktiv hela veckan, så ikväll ska jag bara slöa framför soffan. Tjingeling!
 


Kommentarer
Nilla

Tack för en riktigt härlig minisemester!! :)

2013-07-04 @ 19:49:24
Gia

Man kan snacka om att ni har gjort stan ;)
Avis som vanligt! Kramis

2013-07-04 @ 22:23:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0