Liten resa till storstad

Här är det nu att packa som gäller. Imorgon ska nämligen jag och Mamma iväg på en resa till Stockholm. Inte så långt (inte ens lite långt) men det ska bli superkul i alla fall. Vi tänkte att Stockholm är en superfin stad (verkligen), men man är för bekväm för att verkligen uppleva den, då vi bor i närheten. Därför ska vi nu, tis- tors leka turister, bo på vandrarhem och se allt sånt som man aldrig förut sett. Museer, resturanger, roliga affärer och ja,  att bara njuta av den fina staden står på listan. Mys^^
 
Fina huvudstad (bild tagen från weheartit.com)
 
Har ni några roliga tips på vad man kan göra? Jag menar, i vanliga fall när man ska iväg på resa, kan man leta  flera veckor, för att hitta så mycket roligt som möjligt. Försöker med detsamma nu, men vet inte riktigt vart jag ska leta. I vanliga fall brukar man ha reseböcker att kolla i- men har ju ingen sådan nu. Funderar dock på att köpa en. Haha. ^^
 
Vi får väl se hur aktiv jag är, men jag ska berätta så mycket jag bara kan (mest om vår fina lilla resa då rå). Hoppas det är okej! 
 


Kommentarer
hanna

vad kul! har dock inga tips om vad man kan hitta på i stockholm, eftersom jag bor på andra sidan sverige ;)

2013-07-01 @ 21:13:41
URL: http://hannasridning.horseworld.se
Gia

AVIS! Jag vill oxå, men det får väl bli en tripp till Utö istället... Ha det så kul :)

2013-07-01 @ 21:37:39
Ithrenniel

Glöm inte att besöka alla awesome affärer de har där! ;)

Och glöm inte att tävla i min lilla frågesport, om du tror dig veta vad det handlar om! ;)

Svar: Haha, kan försöka^^
Hanna

2013-07-01 @ 22:51:53
URL: http://www.ithrenniel.blogg.se
Linnéa

Vilken underbar och söt design du har! :)

2013-07-01 @ 23:33:29
URL: http://makeupbylinnea.blogg.se
Hanna Karlsson

Hoppas ni får det toppen. :-)

2013-07-02 @ 07:43:53
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Freja

Vet inte om det finns kvar men förut hade de att man kunde få runt på stockholms tak och titta :)

Svar: Tror att det finns kvar. Haha, det låter jättekul^^
Hanna

2013-07-02 @ 10:11:03
morfar

Hanna. Jag är avundsjuk på dig och din mamma. Du kan ju vara ute och röra dig, det kan inte jag. Jag vet att det kan bli hur skojigt som helst - kanske ett besök på Abba-museet?
Jag väntar på en längre berättelse om vad ni gjort och sett.
Morfar

Svar: Jadå, snart kommer det upp på bloggen! :)
Hanna

2013-07-02 @ 18:38:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0