Heja Sverige!

Det är ju faktiskt Sveriges Nationaldag idag, och jag har inte ens hurrat för det ännu.  Vi brukar nämligen fira med piknick varje år, men eftersom det inte har blivit någon piknick i år, har jag helt glömt bort att nämna det. Därför får det bli vad jag gör nu i stället! 
 
 
Sverige:
 
Sverige är ett fint litet land uppe i Norra delen av världen, med fjäll och höga skogar. Här är det vinter året om förutom några månader, men eftersom sommaren är kort så kan man inte ens ta det för givet. 
 
I Sverige är man artig, ska alltid passa in och gör man annorlunda, då är man fel. 
Att prata med främlingar är lika med konstigt, och om vi väl pratar om något ja då är det vädret som gäller. Vädret hela tiden. Att vi aldrig tröttar ut varandra?

Och så har vi maten. Salt överallt, på mackan och i godispåsen (vilket jag, som tyvärr älskar salt, tycker om). Plus det, en hel del massa potatis och köttbullar, som serveras med lite andra blandade saker på ett långt bord tre gånger om året. Jaja, då slipper man i alla fall surströmming.
 
Men lite kända måste vi väl vara ändå? Vår fina möbelaffär, ABBA, och en av världens bästa Fotbollspelare. Synd bara att många fortfarande förrknippar oss med Schwiez...
 
Haha, trots alla vår knasigheter gillar jag vårt lilla land, så ett stort Hurra för Sverige! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0