Dansskola

Jag tror ännu inte att jag har nämnt detta, så därför tänkte jag nu berätta vad veckans planer är. Varje år hålls nämligen en sommarskola på vår dansstudio och därför är det dans mellan klockan tio och två som gäller i veckan. Först danspass och sedan koreografi och lite teater. Vi ska nämligen sätta upp en liten musikal i slutet av veckan, och i år är det footloose som gäller!
 
Footloose
 
Än så länge har vi hunnit med halva finalen och lite annat smått och gott. Lyssna på låtar, funderat över hur showen ska se ut och även fått en hemläxa. Vi ska nämnligen hitta på våra egna karaktärer. Namn, utseende och personlighet baserat efter påstående på ett papper. Min ska heta Li, vara drömsk men snäll, ha en bohemsik stil och vara kär i en person (ni hittar allt på pappret nedan).
 
Hemläxa
 
Inte så lik mig, men det är ju lite vad som är meningen. Jag vill ju träda in i en ny roll, liksom.^^
Vad tycker ni?


Kommentarer
Nilla

Spännande att prova lite teater också. Ska bli kul att se resultatet på torsdag!

2013-06-24 @ 22:12:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sweetstrawberries.blogg.se

Sweetstrawberries är en färgglad blogg fylld med roliga tips och knasiga idéer. Här kan du läsa om min vardag: skola, dans och pyssel och du kommer även att hitta en massa andra söta saker som gör vardagen lite roligare.

RSS 2.0